ontbijt

Hoe begin je met ontbijten? 5 ideeën die je op gang helpen!

Zelf ben ik geen stevige ontbijt eter, sterker nog ik sla het vaak over! Ik weet het shame on me met al mijn gezonde blogs. Maar ik merk dat ik er vaak gewoon geen zin in heb. Nu, hoe frequenter ik eet, hoe meer honger ik in de ochtend heb. Het duurt dus een paar dagen alvorens ik gewend ben aan het ontbijt. Maar dan vraagt mijn lichaam echt om voeding ‘s ochtends. Hierbij dan ik ook 5 verschillende manieren van ontbijten.

“overnight oats”

Dit is een van mijn favoriete ontbijtjes, omdat je het de avond van te voren al klaar maakt. Havermout met noten, zaden en gedroogde vruchten. Je kan hier van alles aan toe voegen zoals kokos, amandelen, lijnzaad, chiazaad. Het lekkerst vind ik het met een vleugje kaneel, maar ook pure cacao poeder er door is erg lekker. Meng het met lauwwarme melk en een scheutje MCT olie en/ of lijnzaadolie. Zet het in de koelkast. De volgende dag is je havermout klaar om te eten! Je kunt hier natuurlijk eindeloos mee variëren!

Ontbijtshake

Het makkelijkste ontbijt ooit! Orangefit heeft een shake ontwikkeld die eigenlijk een complete maaltijd bevat! Dat is inclusief al je vitamines en mineralen. Zeg nou zelf, wat is er makkelijker dan een shake beker vullen en gaan! Je kunt dit natuurlijk uitbreiden door bv groente of fruit door je shake te mengen. Maak het zo lekker en gezond als je zelf wilt!

Havermout pannenkoekjes

Oke, je moet hier misschien iets meer tijd voor hebben, maar voor het weekend is het een aanrader! Als je een keukenmachine hebt raad ik je aan je havermout vlokken even in de keukenmachine/blender fijn te malen als een soort meel. vervolgens eigenlijk hetzelfde als met pannenkoeken, beetje melk en een eitje en het beslag in een koekenpan bakken!

Griekse yoghurt met noten

En honing! Een betere combinatie is er niet! Een kwestie van noten en zaden kiezen die je lekker vindt en alles mengen met je yoghurt en evt een beetje honing. Ook kaneel, cardemon of een beetje koekkruiden zijn heerlijk door de yoghurt. Of wat dacht je van geraspte kokos? Variaties zijn eindeloos

Groente en fruit smoothie

Heb je een blender? Bless you!! Gooi maar vol! Wat dacht je van bietjes, appel en aardbei(ook in de vriezer te krijgen!) mango, sinaasappel en ananas. Avocado, groene appel, komkommer en bleekselderij. Wortel, sinaasappel, banaan! Zo kun je eindeloze combinaties vinden. Het internet (en pinterest) staan vol recepten. Ook als je bijvoorbeeld wilt afslanken, ontgiften etc zijn er voldoende recepten te vinden die aansluiten bij jouw doel!