Midelen voor de spieren

 

 

Voor spieren zijn verschillende spier middelen op de markt.

Het is net wat je met je spieren doet welke spier middelen  je het beste kunt nemen.

Als basis is dat je je spieren niet meer belasten als ze aankunnen en opbouwen in een verantwoord (sport)schema

Je voeding blijft de basis voor goed spierbehoud, eet veel groene groentes en volkorenproducten

Ook kun je plaatselijk smeermiddelen gebruiken waar tijgerbalsem een bekend voorbeeld van is of ook Magnesium olie word daar vaak voor ingezet. Voor je training altijd een goede warming up, voorkomen is beter als genezen.

Daarnaast kan je verschillende spiermiddelen gebruiken om je spieren te verbeteren.

Een van de bekendste zijn de aminozuren waar we in een eerder blog al over schreven.

Daarnaast is magnesium een ideaal middel, vooral omdat het zoveel andere kwaliteiten in het lichaam heeft.

Van Het Nederlands voedingscentrum

  • draagt bij tot de vermindering van vermoeidheid en moeheid
  • draagt bij tot een elektrolytenbalans
  • draagt bij tot een normaal energieleverend metabolisme
  • draagt bij tot de normale werking van het zenuwstelsel
  • draagt bij tot een normale werking van de spieren
  • draagt bij tot een normale eiwitsynthese
  • draagt bij tot een normale psychologische functie
  • draagt bij tot de instandhouding van normale botten
  • draagt bij tot de instandhouding van normale tanden
  • speelt een rol in het celdelingsproces

Magnesium doet dus nog meer dan alleen de spieren herstellen, magnesium helpt ook bij de opbouw van spieren.

Als sporters, die wat meer vragen van hun spieren als de gemiddelde mens is Magnesium een ideaal mineraal waar wat extra van ingenomen kan worden

Een goede vorm van magnesium voor het lichaam is Magnesium citraat die het lichaam goed kan opnemen.

Hiervan mag je twee capsules op een dag nemen, eentje voor je training(half uurtje ervoor) en indien nodig nog eentje voor het slapen gaan.

Een bijwerking van teveel magnesium kan zijn dat het ook je darmspieren ontspant dan wordt het rennen naar de toilet.

Een andere spier middel voor de spieren is MsM, ofwel  Methylsulfonylmethane.

Intensieve krachttraining levert spiercellen stress, en  kan resulteren in ontstekingen. Hoe sneller die weggaan, des te sneller spieren herstellen.  suppletie met MSM kan spierherstel  meehelpen   doordat  het ook ontstekingsremmend werkt in spieren en weefsels. MSM vermindert ook spierkramp door de zwavelverbinding in MSM.

Ben je meer iemand die je spieren gebruikt voor lange duursport

https://www.myhealthstore.nl/TNHC-kurkuma-forte
kurkuma My Health Store

die veel afvalstoffen ontwikkelt kan een suplement met cucuma goed werken.

Dit suplement word veel ingezet om vrije radicalen te vangen die vrijkomen bij intensieve spierbewegingen

Ook wordt deze  ingezet   bij ontstekingen. Inname het beste  s’avonds omdat de lever (onze opruimer in het lichaam is) hiermee  s’nachts  aan de slag gaat.