zomer crash dieet

Dit zomer crash dieet werkt wél

Als je ons al een tijdje volgt weet je dat we in principe geen voorstanders zijn van crash-diëten. Ons lichaam is namelijk geneigd deze periode van honger te onthouden, na de hongerperiode zal het lichaam dan naar alle waarschijnlijkheid zo snel mogelijk weer op gaan slaan wat het denkt nodig te hebben. De kans is dus groot dat je heel snel weer op je oude gewicht bent, of zelfs…daarboven!

Toch krijgen we veel vragen over een  zomer crash dieet, dit is nou eenmaal de periode om te shinen in bikini. Veel mensen hebben in deze periode ook bruiloften, feesten en partijen, en willen stralend ten tonele verschijnen in hun zomeroutfit. Omdat er een grote behoefte is aan een zomer crash dieet, stelde wij er een voor je samen! Een zomer crash dieet wat werkt én veilig, én gezond is!

 

zomer crash dieet:

We stelden dit zomer crash dieet samen, in het dieet zijn verschillende supplementen opgenomen. Het is belangrijk je lichaam t voeden. Met deze supplementen en producten geef je je lichaam een boost, en alle belangrijke stoffen om gezond gewicht te verliezen. Zo pas jij deze zomer in die mooie feest outfit, of sta je te stralen in je nieuwe bikini !

We hebben een dag voor je uit geschreven, belangrijk is natuurlijk om voor jezelf te variëren. Heb je daar hulp[ bij nodig, kun je natuurlijk altijd contact met ons op nemen!

Hoe lang je het zomer crash dieet volhoudt is aan jou, stel jezelf een doel en werk er naar toe. Het kan zijn dat je met een paar weken al tevreden bent, het kan ook zijn dat het wat langer duurt.

Onder het voedingsschema geven we nog wat meer uitleg over de gebruikte supplementen:

Ochtend:  pak een bakje kwark of alpro en meng een schep micellar eiwitten erdoorheen.
                  1 capsule SCA burner
tussendoor  200 ml volle yoghurt en een scoop micellar matrix eiwitten
Lunch  100 gram wilde zalm,makreel of haring plus schaaltje rauwkost   100 gram wilde zalm,makreel of haring plus schaaltje rauwkost
1 sneetje rogge brood plus 0,75 eetl. MCT olie en een multivitamine
tussendoor  200 ml volle yoghurt en een scoop micellar matrix eiwitten
Diner 100 gram biefstuk of kipfilet of 150 gram vette vis
200 gr. (of meer) groenten
1 capsule Vit D3 en 1 capsule omega olie
Laat toetje 200 gram volle yoghurt of kwark met 1 scoop micellar matix eiwitten

Uitleg gebruikte supplementen:

Verbranders / burners

S.C.A. Burner dit is een capsule met caffeine, groene koffie en wilgenbast en geeft je lichaam een boost.
Wil je meer over caffeine weten lees dan hier een blog over cafeïne.
Micellar Matrix: in dit voedingsschema zitten veel van deze eiwitten. Dit zijn de lange eiwitten, ook wel caseïne eiwitten genoemd waar je lichaam lekker lang mee bezig is om af te breken(geen honger gevoel) . Deze eiwitten zorgen dat je spieren intact blijven. Je wilt namelijk vet verliezen en absoluut geen spieren verliezen. Spieren zorgen voor het grootste gedeelte van de verbranding. Daarnaast geven ze vorm aan je lichaam.

Hongerstillers:

MCT olie: deze olie komt uit kokosnoot olie en heeft het voordeel dat je lichaam het wel als verbranding gebruikt maar niet als opslag aan het lichaam. Je kan dit dus niet opslaan! De olie zorgt ook voor een voller gevoel zodat je niet snel gaat snoepen.

Visolie kan ervoor zorgen dat het lichaam niet ongevoelig wordt voor het hormoon insuline met als gevolg dat vetopslag in het lichaam verminderd.  Daarnaast heeft visolie ook de kracht om de vetverbranding in de spieren te bevorderen.
Koolhydraten: ook is in dit dieet zo min mogelijk koolhydraten verwerk omdat deze een piek in je insuline kunnen geven. Dit is nadelig omdat de insuline piek zorgt dat de (teveel) aan snelle koolhydraten/suikers worden omgezet in vet.

Opbouwers van het lichaam

De multivitamine zorgt ervoor dat het lichaam alle voedingsstoffen binnen krijgt voor je lichaam, onderhouden en de verbranding te verbeteren.
Vitamine D3 stimuleert  de ontwikkeling van jonge spiercellen tot spiervezels.  daarnaast remt het de spierafbraak.  Als onderzoekers proefdieren onderwerpen aan intensieve inspanning, dan vermindert suppletie met vitamine D3 de beschadiging van het spierweefsel.

Sporten naast je zomer crash dieet

Ga je naast je zomer crash dieet ook nog sporten? Dan zal je zien dat de resultaten nog groter worden.
Voor een snel resultaat kan je beter geen cardio doen maar meer krachtsport. Hiermee zorg je dat je spieren meer te verduren hebben waardoor extra energie naar de spieren gaat. Ook het herstel kost extra energie en bij een stevige work-out duurt dit zelfs drie dagen! Met andere woorden, je lichaam is nog 3 dagen aan het werk na je work out!

Gebruik voor die dagen dat je sport ook wat extra amino zuren/eiwitten zoals de BCAA eiwitten die je spierherstel doen verbeteren en de groei bevorderen.Deze eiwitten kan je ook als los poeder kopen om door je shake na het sporten te mengen.
Op deze dagen kan je ook wat meer koolhydraten gebruiken om je glycogeen voorraad in je spieren te verhogen.
Gebruik hiervoor lange koolhydraten die in volkorenbrood,bruine rijst en volkorenpasta zitten.

 

5 tips om je zomer crash dieet vol te houden:

Tot slot nog een paar tips om je zomer crash dieet vol te houden:

  1. En schot voor open doel, drink wat meer op deze dag om je transpiratie vocht te compenseren. Daarnaast kunnen bepaalde dranken zoals kruiden thee ook een bevorderende werking hebben op het verliezen van gewicht.
  2. Start samen met een vriend(in), zo kun je elkaar motiveren, en samen sporten is nou eenmaal een stok achter de deur!
  3. Bewegen is ook een beetje sporten, maak een mooie lange wandeling, leen een hond om mee te lopen, pak de trap, de fiets of ga de tuin in.
  4. Sporten hoeft niet altijd in de sportschool, online zijn tal van thuisoefeningen te vinden. Zo kun je relaxed aan de gang met je lichaam zonder gelijk een abonnement af te sluiten. Het is wel verstandig om bijvoorbeeld een wekker te zetten op een vast tijdstip. Voorkom dat je het “straks wel doet” en vervolgens heel comfortabel in de bank blijft zitten 😉
  5. Gun jezelf iets moois, bedenk alvast welke jurk/bikini je straks aan wilt, en werk daar naar toe!